Allt om EU-valet!

Det EU som skapades för att säkra fred, frihet och demokrati hotas i dag av högerextrema krafter. Sverige behöver ett Europa som fokuserar på det viktigaste igen; som försvarar demokratin, bekämpar klimathotet och står upp för välstånd och schyssta jobb och villkor. Vi kommer ta matchen mot högerextremismen. Är du med oss? Här hittar du information om aktiviteter för att engagera dig i EU-valet!

Seminarium: Ödesvalet – En orosanmälan om ett brunare Europa.

Onsdag den 27 mars, 18:00 på Upptech – Jönköping Science Center.
Vi står inför ett val till Europaparlamentet. Ett ödesval. Hur starka kan de samlade högerextrema populisterna och EU-motståndarna bli?

Medverkan:
Lars Jederlund, med bakgrund i svensk och internationell folkrörelse, kommer ta sin ansats i de partier, ofta ledda av skickliga populister, som befinner sig till höger om den traditionella högern. Om EU-parlamentet blir ljusbrunt, eller rent av mörkbrunt, vad sker då med EU?
Ilan De Basso, socialdemokratisk kandidat till Europaparlamentet analyserar socialdemokratins roll för att bekämpa den europeiska högerextremismen, men också de orättvisor och klyftor som göder densamma.

Bli dörrknackningsproffs!

Vill du bli proffs på att knacka dörr och dessutom vara med och ta kampen mot de högerextrema partier som gör allt för att få makten i Europaparlamentet?

Då ska du anmäla dig till något av dessa utbildningstillfällen!

2 april klockan 17:30 i Huskvarna Folkets Park, Folkets Hus-rummet
4 april klockan 17:30 i Norrahammars Folkets Hus, Fresco-salen