Dags för medlemsutbildning steg 2!

Socialdemokraterna i Jönköpings län och Kronoberg bjuder nu in till Socialdemokraternas medlemsutbildning steg 2.

Socialdemokraternas grundläggande medlemsutbildning är ett av de viktigaste verktygen för medlemmarna i vårt parti. Det är också ett viktigt verktyg i byggandet av en stark partiorganisation, och höjer dessutom nivån i hela vårt studiesystem.

Genom att i grupp få chansen att diskutera och få insikter om politik, ideologi, historia och hur partiorganisationen fungerar, får medlemmarna bättre verktyg för delaktighet, engagemang och ett aktivt medlemskap i partiet.

För en samhällsförändrande rörelse är bildningen central. Med ökade kunskaper och insikter om hur saker förhåller sig, föds några av de viktigaste ingredienserna i ett förändringsarbete. Man växer som medlem och får på så sätt bättre förutsättningar att tillsammans med andra förändra samhällsutvecklingen.

Utbildningen hålls den  11-12 november på Ädelfors folkhögskola, Holsbybrunn.

Anmäl dig via länken: https://response.questback.com/isa/qbv.dll/ShowQuest?QuestID=4938915&sid=VNEbdaWvsr

Varmt välkommen!