Socialdemokraterna i Jönköpings kommun söker ombudsman

Vi söker en ombudsman som vill vara med och utveckla och stärka socialdemokratin i Jönköpings kommun och kan leda vårt utvecklingsarbete.

Vi strävar efter att ligga i framkant när det gäller såväl folkrörelsearbete som dialogarbete och medlemsutveckling. Med vår idétradition som grund har vi ett starkt fokus på förnyelse och utveckling. Vi har ett tillåtande klimat för att pröva nya arbetssätt. Vi söker dig som är drivande, engagerad och redo att tillsammans med ordförande, styrelse, förtroendevalda och medlemmar leda arbetet för en starkare socialdemokrati.

Dina värderingar finns i den demokratiska arbetarrörelsen. Vi fäster i rekryteringen stor vikt vid tidigare erfarenhet av politiskt arbete och erfarenhet från arbete inom idéburna organisationer. En del av arbetet innebär strategiskt stöd till S-föreningar och förtroendevalda.

Andra viktiga uppgifter är samverkan med olika delar inom arbetarrörelsen och med fackliga organisationer. Ett bra nätverk är därför meriterande.

Vi söker någon som kan entusiasmera och få andra människor att växa, med inriktning på att utveckla organisationen. Arbetet kräver att du är flexibel och strukturerad. Du bör även ha god förmåga att uttrycka dig såväl muntligt som skriftligt samt hantera mediekontakter. Fokus kommer ligga på att öka verksamheten och få fler människor engagerade för de socialdemokratiska idéerna. I arbetet ingår också att sköta organisationen med bland annat administration och ekonomi, styrelsemöten samt medlemsmöten.

Den vi söker:
• har god förmåga att uttrycka sig i tal och skrift
• arbetar självständigt i dialog med andra
• har B-körkort och tillgång till bil
• har god erfarenhet av politiskt, fackligt eller annat folkrörelsearbete • har god web- och datorvana
• delar arbetarrörelsens värderingar

Anställning
Tjänsten är en tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning, på heltid med oreglerad arbetstid med placeringsort i Jönköping.

Lön enligt kollektivavtal mellan KFO – Handelsanställdas förbund. Tjänsten kräver B-körkort och tillgång till bil. Tillträde enligt överenskommelse.

Ansökan och frågor
Du är välkommen med din ansökan senast den 31 juli 2019.
Bifoga CV samt personligt brev till jonkoping@socialdemokraterna.se
Skriv ”ansökan ombudsman” i ämnesraden.

Frågor besvaras av
Ilan De Basso, ordförande i Arbetarekommunen 072-744 34 00