STS håller sin förbundskongress i Jönköping!

Varje jämnt år håller Socialdemokrater för tro och solidaritet förbundskongress. På kongressen väljs förbundsstyrelse och fastställs förbundets politiska linje och verksamhetsinriktning. I år kommer kongressen hållas i Jönköping, på Södra Vätterbygdens Folkhögskola den 9–10 juni.

Kongressen inleds formellt lördagen den 9 juni klockan 13:00, men innan dess kommer vi att ha ett öppet möte på Hoppets Torg:

Med hoppet i fokus!

Klockan 11:00 berättar Joe Frans, nationell valledare om Sverige – vårt växande hem, med insikten att socialdemokratin kan förändra samhället.

Klockan 11:30 sätter vi förbundsordförande Ulf Bjereld i heta stolen, där han på ett resonerande och utvecklande sätt får svara på frågor.

Klockan 12:00 rundar vi av!

Om Socialdemokrater för tro och solidaritet:
Socialdemokrater för tro och solidaritet (STS) är en av Socialdemokraternas fem sidoorganisationer. Som sidoorganisation är de en del av partiet, men också självständig med delvis egen organisationsmodell och grafisk profil. STS har ca 2500 medlemmar och ett 80-tal lokalgrupper, som i sin tur är knutna till de socialdemokratiska arbetarekommunerna. STS består av människor från många trostraditioner, kristna såväl som andra. Dem har också medlemmar som inte är troende, men som uppskattar politiken och ideologiska profil. Man brukar säga om STS att de är ”lite rödare, lite grönare”.