Till minne av Susanna Björkman

Det är med stor sorg och saknad som vi mottog beskedet att vår vän Susanna ”Sanna” Björkman har avlidit. Sanna har haft uppdrag för Socialdemokraterna under många år. Hon har arbetat för att utveckla Norrahammar, både i partiarbetet och som ordförande i kommundelsrådet Norrahammar-Hovslätt. Under åren 2004-2009, 2016-2018 var Sanna ledamot i kommundelsrådet och sedan ordförande från mars 2009 – dec 2015. Sanna har även varit ersättare i socialnämnden sedan 2007. Efter förra valet blev Sanna invald som ersättare i kommunfullmäktige

Ett jämlikare samhälle utifrån olika perspektiv var en fråga som drev henne. Bland annat genom sitt arbete på IF Metalls A-kassa där hon kom i kontakt med personer som hade det kämpigt och där hon fick se fleras verklighet.

Sanna tog sig tid till att lyssna på dem som fanns runtomkring henne. När hon själv var ledig kunde hon målande beskriva hur avkopplande det var att i alla väder njuta av husvagnslivet tillsammans med familjen. Familjen pratade hon gärna om och med stor kärlek, hur mycket den betydde för henne.

Vi tackar Sanna för det arbetet som hon gjort för vårt parti och för hennes värme och engagemang.

Varma tankar till Mikael och barnen.

Jönköpings arbetarekommun

Ilan de Basso, ordförande och Mona Forsberg, vice ordförande

Minnesstund för Susanna Björkman äger rum söndagen den 2 september klockan 16:00 i Norrahammars Folkets Hus. Minnesstunden är öppen för alla att närvara på.